Klantenservice

Alles voor een tevreden klant

Profipack Klantenservice

Heeft u een vraag? Wij staan elke werkdag voor u klaar.
Hieronder vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen.

Meest gestelde vragen:

De levertijd van de bestelling staat in de orderbevestiging aangegeven.Indien uw bestelling voor 17.00 geplaatst is en de producten op voorraad zijn wordt uw bestelling over het algemeen de volgende dag geleverd. Mocht er onverwachts iets niet op voorraad zijn dan nemen we direct contact met u op.

  • Let op: bij het plaatsen van je bestelling in het weekend gelden andere levertijden. Indien je bestelling na vrijdagmiddag 17.00 geplaatst is, wordt deze maandag verzonden en dinsdag geleverd.
  • Op vrijdag kun je aangeven dat je de bestelling op zaterdag geleverd wilt hebben. Dit moet je wel specifiek aangeven bij opmerking levering.
  • Let op: Indien u gebruikt maakt van de betaalwijze bankoverschrijving wordt de bestelling pas verstuurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Dit kan 1 werkdag langer duren.

Bij Profipack is het mogelijk om op een aantal verschillende manieren te betalen:

1. iDEAL (Gratis)
Veilig betalen met uw pinpas.
Na het plaatsen van uw bestelling wordt automatisch doorgelinkt naar uw eigen bank (internet bankieren).
Daar betaald u in uw eigen, vertrouwde omgeving. Zie voor meer info zie: www.ideal.nl.

2. Sofort Banking (Gratis)
Sofort Banking is de internationale tegenhanger van Ideal. Werkt precies hetzelfde maar heeft een andere ingang bij banken waardoor het tijdens ideal storingen veelal wel werkt! Door de internationale oriëntatie zijn veel banken aangesloten (helaas de Rabobank nog niet) en werkt het gelijk aan Ideal met uw identifyer of TAN codes.

3. Per vooruit betaling (Gratis)
U maakt het volledige bedrag o.v.v. uw ordernummer over op het rekeningnummer van profipack welke u ontvangt bij de orderbevestiging.
Uw order wordt in behandeling genomen na ontvangst van uw betaling.
In uw orderbevestiging staan de bankgegevens vermeldt met daarbij het aangegeven betalingskenmerk zodat u het bedrag op de juiste wijze kunt overmaken.
Let op! De verwerking hiervan is langer dan andere betaalmethoden. (ca 1 werkdag)

4. Via uw PayPal Account (€ 2,50)
U betaalt direct via uw eigen Paypal Account.
De kosten van een PayPal transactie bedragen voor ons 3,4% van het bedrag + een vast bedrag.
€2,50 is een klein bedrag dat we aanhouden op alle bestellingen. Zie voor meer info www.paypal.nl.

5. Via Credit Card (Gratis)
Je betaalt met MasterCard of Visa. (klik op de link voor meer informatie)

6. Op rekening binnen 8 dagen
Uw bestelling wordt afgeleverd en hierna heeft u 8 dagen de tijd om de factuur te voldoen. U gaat hierbij een overeenkomst aan met Profipack Verpakkingsmaterialen en gaat akkoord dat de rekening binnen 8 dagen betaald wordt. Mocht er niet voldaan worden aan deze betalingsovereenkomst dan wordt deze factuur uitbesteed aan Klarna, die neemt de betalingsverplichting over en is daardoor de eigenaar van uw factuur.

Franco levering vanaf € 99,- in Nederland

 Voor bestellingen onder € 99,- euro exclusief BTW rekenen wij € 4,95 aan vrachtkosten. Indien uw bestelling boven de € 99,- euro is dan wordt de bestelling gratis verstuurd.

Franco levering vanaf € 150,- in België

Voor bestellingen die naar België verstuurd moeten worden rekenen wij € 8,50 vrachtkosten indien uw bestelling onder de € 150,- euro exclusief BTW is.

Besteld u voor meer dan € 150,- exclusief BTW dan wordt uw bestelling gratis verstuurd.

Voldoet het product niet aan uw verwachtingen? Wij helpen u graag verder. Retourneren is heel eenvoudig bij Profipack Verpakkingsmaterialen. De wet is voor particulieren anders dan zakelijke klanten en bedrijven. Kijk daarom goed welke voorwaarden voor u van toepassing zijn.

Particulieren klanten

Als u heeft besteld als particulier valt u onder het consumentenrecht. Zo heeft u het recht om uw bestelling te annuleren. Dit kunt u na het plaatsen van uw bestelling schriftelijk of per e-mail doen. Zodra u het product heeft ontvangen vervalt het recht op annuleren. Echter heeft u vervolgens 14 werkdagen na ontvangst van uw bestelling het recht om de producten retour te zenden, zonder opgave van redenen. Retourformulieren die niet binnen 14 werkdagen na de besteldatum zijn verzonden worden niet in behandeling genomen.

Wilt u een product retour sturen dan dient u de producten samen met het volledig ingevulde retourformulier te sturen naar: 

Profipack Verpakkingsmaterialen B.V
Waardsedijk oost 8
3417 XJ te Montfoort.

Voorwaarden retourneren

Producten welke retour worden gestuurd moeten aan onderstaande voorwaarden voldoen. Is dit niet het geval? Dan hebben wij het recht om een waardevermindering te rekenen.

  • Producten welke retour worden gestuurd moeten onbeschadigd en compleet zijn.
  • De producten dienen in de originele verpakking retour gezonden te worden.
  • Producten moeten in een geschikte (om)verpakking retour gestuurd worden.

Retour kosten

De kosten voor de retourzending zijn voor uw eigen rekening. Als u een volledige bestelling retour stuurt, ontvangt u wel de verzendkosten van de originele bestelling van ons terug.

Retour afhandeling

Bij de retourzending dient u het verzendnummer van de vervoerder te noteren en de bijbehorende postcode door te geven, zodat de zending gevolgd kan worden. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen zullen wij deze binnen 3 werkdagen in behandeling nemen.

  • Terugbetaling

    Indien u heeft gekozen voor het terugstorten van uw geld dan wordt dit overgemaakt naar het rekeningnummer waarmee de order is betaald. Het geld wordt binnen 8 werkdagen overgemaakt op uw rekening.

  • Ruilen

    indien u heeft gekozen voor het ruilen van producten dan worden de betreffende producten z.s.m. naar u opgestuurd.

Maatwerk, bedrukkingen, of confectie producten

Wij accepteren alleen standaard producten en voorraadartikelen. U kunt maatwerk-, bedrukte- of confectie producten niet retour zenden. Deze producten zijn speciaal voor u samengesteld. Bent u toch niet tevreden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zakelijke klanten / bedrijven

Heeft u als zakelijke klant of bedrijf een bestelling geplaatst dan bent u verplicht de bestelde producten af te nemen zodra de bestelling is ontvangen. Wel heeft u het recht om uw bestelling te annuleren tot het moment van verzending.

Heeft u een verkeerd product besteld? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we gezamenlijk kunnen kijken naar een passende oplossing.

Tip

Zodra u een bestelling heeft ontvangen vragen wij u het volgende goed te checken:

  • zijn de juiste artikelen geleverd?
  • Is het juiste aantal geleverd?
  • zijn de producten in goede staat ontvangen?

Is dit niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij bieden de mogelijkheid om uw bestelling ook op te halen bij ons. Dit kan bijvoorbeeld als u enorme spoed heeft met uw bestelling en de goederen wilt ophalen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat u op de route zit en dat scheelt u dan weer verzendkosten. Indien u online niets bij ons besteld heeft, maar u wilt wel wat bij ons komen kopen is dat ook mogelijk. Geef dit even aan door een telefoontje of email, dan zijn wij hiervan op de hoogte en scheelt het weer tijd met uw bestelling pakken.

Het is mogelijk om achteraf te betalen. Wij werken met een credit check, en indien uw bedrijf als veilig wordt aangegeven kunnen wij de goederen op rekening leveren. Wij werken met betaling binnen 8 dagen. Indien het niet mogelijk is om op rekening te betalen nemen wij contact met uw op om de rekening alsnog vooraf te voldoen. Wij kunnen u dan een betaallink toesturen zodat u dit direct kunt afrekenen. Bestaande klanten kunnen wel gewoon op rekening bestellen en dienen bij het afrekenen het inkoop order nummer te vermelden.

Ja, de status van je bestelling volgen is ook mogelijk. Zodra aan het einde van de dag de pakketten en zendingen zijn opgehaald in ingescand door de transporteur krijgt uw pakket een tracking nummer. Dit nummer wordt automatisch naar uw email adres verstuurd. Met dit tracking nummer kunt in inloggen bij Hoek transmission om de status te volgen van uw pakket.

Of u retourkosten moet betalen is afhankelijk van de situatie. Indien wij de bestelling netjes en volledig hebben afgeleverd, en er geen fouten door ons zijn gemaakt dient u de retourkosten zelf te betalen.

Wanneer wij een foutieve levering hebben gedaan, zullen wij zorgen dat het pakket door onze transporteur retour wordt gehaald.

Indien u niet in de mogelijkheid bent om het pakket retour te sturen, omdat deze bijvoorbeeld te groot is voor PostNL, dan kunnen wij dit voor u verzorgen.

Neem dan contact met ons op via info@profipack.nl of bel naar 0348 - 712 514.

De kosten hiervoor zullen wij dan met u verrekenen.

In de webshop werken wij met staffelkortingen die gelden als u een grotere afname doet. Mocht u regelmatig grotere volumes verpakkingsmaterialen bestellen kunnen wij altijd een gepaste aanbieding voor u maken. Het is dan verstandig om contact met ons op te nemen zodat wij een op maat gemaakte aanbieding kunnen maken. Dit kan dan een pakketafname zijn of bepaalde vaste prijsafspraken.

Indien u wenst om een op maat gemaakte offerte te krijgen kunt u contact opnemen via info@profipack.nl of bel naar 0348 712 514.

Ja, dat is zeker mogelijk. Graag komen we bij u langs om advies te geven of te overleggen over het verpakkingspakket dat wij u kunnen bieden. Wilt u ons uitnodigen dan komen we graag bij u langs. Neem daarvoor contact met ons op via info@profipack.nl of bel naar 0348 712 514.  Tot snel!

Contact

Wilt u een vraag stellen aan onze professionals? Neem dan contact op.

Openingstijden

MA  08:00-18:00
DI  08:00-18:00
WO  08:00-18:00
DO  08:00-18:00
VR  08:00-18:00
ZA  08:00-13:00
ZO  Gesloten