Personeel Profipack Claudia

KLANTENSERVICE

Wij staan elke dag klaar voor al jouw vragen. Kijk eerst rustig tussen de meest gestelde vragen. Zit jouw antwoord er niet tussen? Neem dan contact met ons op.  

Via onze mail info@profipack.nl of telefonisch van maandag t/m vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur op +31 (0) 348 712 514 

 drukte bij onze logistieke partners.

Wij doen ons uiterste best om bestellingen die voor 16.00 uur zijn geplaatst dezelfde dag nog te verzenden en vooralsnog gaat dat over het algemeen goed. We zijn hierbij alleen wel afhankelijk van externe partijen als DPD en DHL waar het momenteel extra druk is. Hierdoor kan de levering mogelijk iets langer kan duren dan je van ons gewend bent. In de meeste gevallen kunnen wij nog steeds de volgende dag leveren, maar houdt er alsjeblieft rekening mee dat het momenteel mogelijk 1 à 2 dagen langer kan duren. 

WAAR KUNNEN WE JE BIJ HELPEN?

Kom je er niet uit?

Bel ons via
+31 (0) 348 712 514.

Mail ons via
info@profipack.nl.

Of stuur een privébericht
VIA Instagram.

Veelgestelde vragen

De levertijd van jouw bestelling staat aangegeven onder het desbetreffende product dat je hebt besteld. Indien jouw bestelling op maandag t/m donderdag voor 16.00 uur en op vrijdag voor 14:00 uur geplaatst is en de producten op voorraad zijn, wordt jouw bestelling dezelfde dag verzonden en de volgende werkdag geleverd. Mocht er onverwachts iets niet op voorraad zijn dan nemen we direct contact met je op. Is de bestelling na de aangegeven tijden geplaatst dan wordt jouw bestelling de volgende werkdag verzonden.

  • Let op: bij het plaatsen van je bestelling in het weekend gelden andere levertijden. Indien je bestelling na vrijdagmiddag 14.00 uur geplaatst is, wordt deze maandag verzonden en dinsdag geleverd.
  • Let op: indien je gebruikt maakt van de betaalwijze bankoverschrijving, wordt de bestelling pas verstuurd zodra wij de betaling hebben ontvangen. Dit kan 1 werkdag langer duren.
Bij Profipack is het mogelijk om op een aantal verschillende manieren te betalen:

1. iDEAL (Gratis)
Veilig betalen met je pinpas. Na het plaatsen van jouw bestelling wordt er automatisch doorgelinkt naar jouw eigen bank (internet bankieren). Daar betaal je in jouw eigen, vertrouwde omgeving. Zie voor meer info: www.ideal.nl.

2. Sofort Banking (Gratis)
Sofort Banking is de internationale tegenhanger van IDEAL. Het werkt precies hetzelfde, maar heeft een andere ingang bij banken waardoor het tijdens iDEAL storingen veelal wel werkt!
Door de internationale oriëntatie zijn er veel banken aangesloten (helaas de Rabobank nog niet) en werkt het gelijk aan iDEAL met jouw identifier of TAN-codes.

3. Per vooruit betaling (Gratis)
Je maakt het volledige bedrag o.v.v. jouw ordernummer over op het rekeningnummer van Profipack welke je ontvangt bij de orderbevestiging. Jouw order wordt in behandeling genomen na ontvangst van jouw betaling. In je orderbevestiging staan de bankgegevens vermeldt met daarbij het aangegeven betalingskenmerk zodat je het bedrag op de juiste wijze kunt overmaken.
Let op! De verwerking hiervan is langer dan andere betaalmethoden. Dit duurt circa 1 werkdag.

4. Via uw PayPal Account (€ 2,50)
Je betaalt direct via jouw eigen PayPal-account. De kosten van een PayPal-transactie bedragen voor ons 3,4 procent van het bedrag + een vast bedrag. €2,50 is een klein bedrag dat we aanhouden bij alle bestellingen. Zie voor meer info www.paypal.nl.

5. Via Credit Card (Gratis)
Je betaalt met American ExpressMasterCard of Visa. (klik op de link voor meer informatie)

6. Op rekening binnen 8 dagen
Let op: Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor bestaande klanten van Profipack die al meerdere bestellingen hebben geplaatst. Jouw bestelling wordt afgeleverd en hierna heb je 8 dagen de tijd om de factuur te voldoen. Je gaat hierbij een overeenkomst aan met Profipack Verpakkingsmaterialen en gaat akkoord dat de rekening binnen 8 dagen betaald wordt.

7. Afterpay
Met AfterPay kun je jouw bestelling thuis op je gemak bekijken, proberen en ervaren. Blij met je bestelling? Top! Dan betaal je met één klik op de knop.

8. Giropay
Bij Profipack kun je veilig online betalen met Giropay. Giropay is een online betaalmethode voor de Duitse markt.

9. Maestro (PIN)
Als je de bestelde producten wilt komen afhalen, dan kun je met pin betalen. Wij accepteren alle Maestro betaalpassen.

10. Bancontact / Mister cash
Is een Belgische elektronische betaalmethode.

Franco levering vanaf € 99,- in Nederland
 Voor bestellingen onder € 99,- euro exclusief BTW rekenen wij € 4,95 aan vrachtkosten. Indien jouw bestelling boven de € 99,- euro is dan wordt de bestelling gratis verstuurd.

Franco levering vanaf € 150,- in België
Voor bestellingen die naar België verstuurd moeten worden rekenen wij € 8,50 vrachtkosten, indien jouw bestelling onder de € 150,- euro exclusief BTW is. Bestel je voor meer dan € 150,- exclusief BTW dan wordt jouw bestelling gratis verstuurd.
Voldoet het product niet aan je verwachtingen? Wij helpen je graag verder. Retourneren is heel eenvoudig bij Profipack Verpakkingsmaterialen. De wet is voor particulieren anders dan voor zakelijke klanten en bedrijven. Kijk daarom goed welke voorwaarden voor jou van toepassing zijn.

Particuliere klanten

Als je hebt besteld als particulier val je onder het consumentenrecht. Zo heb je het recht om jouw bestelling te annuleren. Dit kun je na het plaatsen van jouw bestelling schriftelijk of per e-mail doen. Zodra je het product hebt ontvangen vervalt het recht op annuleren. Je hebt echter vervolgens 14 werkdagen na ontvangst van jouw bestelling het recht om zonder reden de overeenkomst te herroepen. Als je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, meldt dit dan binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Profipack Verpakkingsmaterialen B.V.. Vervolgens heb je na jouw herroepingstermijn nog 14 werkdagen om de producten retour te sturen. Retourformulieren die niet binnen 14 werkdagen na de uiterlijke herroepingsdatum zijn verzonden worden niet in behandeling genomen. Wil je een product retour sturen, dan stellen wij het op prijs als je de producten samen met het ingevulde retourformulier stuurt naar onderstaand adres. Het is niet verplicht om het retourformulier in te vullen, maar dit versnelt wel het proces.

Profipack Verpakkingsmaterialen B.V
Waardsedijk oost 8
3417 XJ te Montfoort.


Voorwaarden retourneren

Producten welke retour worden gestuurd moeten aan onderstaande voorwaarden voldoen. Is dit niet het geval? Dan hebben wij het recht om een waardevermindering te rekenen.

  • Producten welke retour worden gestuurd moeten onbeschadigd en compleet zijn.
  • De producten dienen in de originele verpakking retour gezonden te worden.
  • Producten moeten in een geschikte (om)verpakking retour gestuurd worden.


Retourkosten

De rechtstreekse kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening. De verzendkosten zijn: pakket tot 120 x 50 x 45cm – €4,95, groter pakket – €9,95 en pallet kosten – €39,50. Als je een volledige bestelling retour stuurt, ontvang je wel de verzendkosten van de originele bestelling van ons terug.


Retour afhandeling

Bij de retourzending dien je het verzendnummer van de vervoerder te noteren en de bijbehorende postcode door te geven, zodat de zending gevolgd kan worden. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen zullen wij deze binnen 3 werkdagen in behandeling nemen.

Terugbetaling
Indien je hebt gekozen voor het terugstorten van je geld, dan wordt dit overgemaakt naar het rekeningnummer waarmee de order is betaald. Het geld wordt binnen 8 werkdagen overgemaakt op je rekening.

Ruilen
Indien je hebt gekozen voor het ruilen van producten, dan worden de betreffende producten z.s.m. naar je opgestuurd.


Maatwerk, bedrukkingen, of confectie producten

Wij accepteren alleen standaard producten en voorraadartikelen. Het is niet mogelijk maatwerk-, bedrukte- of confectie producten retour te zenden. Deze producten zijn immers speciaal voor jou samengesteld. Ben je toch niet tevreden? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zakelijke klanten / bedrijven

Heb je als zakelijke klant of bedrijf een bestelling geplaatst, dan ben je verplicht de bestelde producten af te nemen zodra de bestelling is ontvangen. Wel heb je het recht om de bestelling te annuleren tot het moment van verzending.

Heb je een verkeerd product besteld? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we gezamenlijk kunnen kijken naar een passende oplossing.

Tip

Zodra je een bestelling hebt ontvangen vragen wij u het volgende goed te checken:

  • Zijn de juiste artikelen geleverd?
  • Is het juiste aantal geleverd?
  • Zijn de producten in goede staat ontvangen?
Is dit niet het geval? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Het is ook mogelijk om je bestelling op te halen bij ons. Dit kan bijvoorbeeld wanneer je enorme spoed hebt met je bestelling en de goederen zelf wilt ophalen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je op de route zit en dat scheelt je dan weer verzendkosten. Indien je online niets bij ons besteld hebt, maar je wilt wel wat bij ons komen kopen, dan is dat ook mogelijk. Geef dit even aan ons door via een telefoontje of email. Zo zijn wij hiervan op de hoogte en dat scheelt weer tijd met jouw bestelling pakken.

Het is mogelijk om achteraf te betalen. Wij werken met een credit check en indien uw bedrijf als veilig wordt aangegeven kunnen wij de goederen op rekening leveren. De credit check wordt uitgevoerd door credit safe. Wij werken met betaling binnen 8 dagen. Indien het niet mogelijk is om op rekening te betalen, nemen wij contact met je op om de rekening alsnog vooraf te voldoen. Wij kunnen je dan een betaallink toesturen zodat je dit direct kunt afrekenen. Bestaande klanten kunnen wel gewoon op rekening bestellen en dienen bij het afrekenen het inkoopordernummer te vermelden.

Ja, de status van je bestelling volgen is ook mogelijk. Zodra het pakket is ingepakt en klaar staat voor verzending ontvang je via onze verzendpartner DPD of DHL een track & trace code. Zodra deze de volgende ochtend vroeg zijn ingepland, kun je via dit track & trace nummer jouw zending volgen en kijken hoe laat deze gepland staat voor levering.
Of je retourkosten moet betalen is afhankelijk van de situatie. Indien wij de bestelling netjes en volledig hebben afgeleverd en er geen fouten door ons zijn gemaakt, dien je de rechtstreekse retourkosten zelf te betalen. De verzendkosten zijn: pakket tot 120 x 50 x 45cm – €4,95, groter pakket – €9,95 en pallet kosten – €39,50. Als je een volledige bestelling retour stuurt, ontvang je wel de verzendkosten van de originele bestelling van ons terug. Wanneer wij een foutieve levering hebben gedaan, zullen wij zorgen dat het pakket door onze transporteur retour word gehaald. 
Indien je niet in de mogelijkheid bent om het pakket retour te sturen, omdat deze bijvoorbeeld te groot is voor PostNL, dan kunnen wij dit voor je verzorgen. Neem dan contact met ons op via info@profipack.nl of bel naar +31 (0) 348 712 514De kosten hiervoor zullen wij dan met je verrekenen.

In de webshop werken wij met staffelkortingen die gelden als je een grotere afname doet. Mocht je regelmatig grotere volumes verpakkingsmaterialen bestellen, dan kunnen wij altijd een gepaste aanbieding voor je maken. Het is dan verstandig om contact met ons op te nemen zodat wij een op maat gemaakte aanbieding kunnen maken. Dit kan dan een pakketafname zijn of bepaalde vaste prijsafspraken. Indien je wenst om een op maat gemaakte offerte te krijgen kun je contact opnemen via info@profipack.nl of bel naar +31 (0) 348 712 514.

Ja, dat is zeker mogelijk. Graag komen we bij jou langs om advies te geven of te overleggen over het verpakkingspakket dat wij jou kunnen bieden. Wil je ons uitnodigen, dan komen we graag bij je langs.
Neem contact met ons op via info@profipack.nl of bel naar +31 (0) 348 712 514.

Tot snel!